Vi hjälper dig då du behöver stöd, handledning och rådgivning i vardagslivets olika problemsituationer eller i plötsliga krissituationer. Tag modigt kontakt, vi kartlägger tillsammans din situation och söker sätt att lösa dina problem.
Vi erbjuder servicerådgivning och -handledning gällande socialservice för invånare i Lovisa och Lappträsk. Vår målsättning är att du ska få den service du behöver. Du kan fråga om vad som helst gällande stödbehov för din egen del, för din vän, för dina närstående eller familjemedlemmar.
Kontakta servicerådgivningen då du
Du kan ringa till servicehandledaren vardagar kl. 9–14. Om vi inte genast kan ta ditt samtal, lämna dina kontaktuppgifter, så ringer vi dej så fort som möjligt. Du kan också skicka e-post. Brådskande ärenden sköts på byrån vardagar kl. 11-12. En socialarbetare eller socialhandledare avgör om ärendet är brådskande.
Brådskande ärenden är
Andra betalningsförbindelser anses inte vara brådskande, dessa diskuteras med den egna socialarbetaren eller socialhandledaren.
SISU servicerådgivning -broschyr
Via den elektroniska ärendenhanteringstjänsten Klinik kan du uträtta ärenden inom social- och hälsovården vilken tid på dygnet som helst.
Mera information om social- och hälsovårdens elektroniska tjänster hittar du på sidan www/loviisa.fi/sv/social- och hälsovård/social- och hälsovårdens elektroniska tjänster.
Vid utdelningen frågas inte efter personuppgifter eller uppgifter om förmögenhet, besöket registreras inte heller i några klientdatasystem.
Från och med 7.9.2020 utdelas ansiktsmasker enligt följande
Obs! Om du har förkylningssymptom, kan du inte komma till utdelningsplatsen för att avhämta dina ansiktsmasker. I dessa fall ber vi dej kontakta vuxensocialarbetets servicehandledning, tfn 040 667 1798.