19.03.2021 Klinik auttaa! Muistathan, että voit asioida meillä sähköisesti Klinik-asiointipalvelun kautta helposti verkossa silloin, kuin sinulle parhaiten sopii, myös iltaisin ja viikonloppuisin. Sinun ei tarvitse enää jonottaa puhelimessa! Klinik-asiointipalvelun kautta saat hoidettua vuorokauden ympäri muun muassa ajanvarauksen, reseptin uusimisen sekä suun terveydenhuoltoon liittyvät asiat. Palvelun kautta voi myös jättää yhteydenottopyynnön, mikäli asiasi koskee neuvolapalveluja, fysioterapia- tai apuvälinepalveluja, aikuisten sosiaalipalveluja, mielenterveyspalveluja tai päihdepalveluja. Klinik-asiointipalvelu on ensisijainen yhteydenottokanava kaikissa terveysasioissa. Palvelun kautta voit lähettää viestin suoraan omahoitajalle. Terveydenhuollon osalta Klinik-asiointipalvelu auttaa hoitohenkilöstöä kohdistamaan potilaalle heti ensimmäisestä yhteydenotosta lähtien oikean tyyppisen ja oikean pituisen ajan, kun esitiedot ovat selkeästi esillä ja tekoälytoiminto auttaa kiireellisyysluokituksen määrittelyssä. Klinik-asiointipalvelusta on etenkin nyt pandemia-aikana ollut suurta hyötyä sekä meille että asiakkaillemme. Omahoitaja saattaa esimerkiksi olla mukana koronarokotuksissa, jolloin hänen on ehkä mahdotonta olla tavoitettavissa puhelinajalla. Klinik-asiointipalvelun ansiosta omahoitaja ja muu terveydenhuollon ammattihenkilöstö pystyvät joustavasti ottamaan yhteyttä asiakkaaseen kaikille sopivana ajankohtana. Myös asiakkaan näkökulmasta asiointi on sujuvaa, kun asiakkaan ei tarvitse jonottaa puhelimessa eikä huomioida perusturvakeskuksen aukioloaikoja. Lisätietoja Klinik-asiointipalvelusta sekä linkin itse palveluun löydät kaupungin verkkosivulta: www.loviisa.fi/24hasiointi