Resultat från Affärsverket Lovisa Vattens kundenkät.

År 2025 genomförde vi för första gången en kundnöjdhetsundersökning i samarbete med Servitium Oy. Syftet med enkäten var att kartlägga kartlägger kundernas syn på vatten- och avloppsförsörjningens kvalitetsfaktorer samt ta reda på utvecklingsbehoven. 244 personer svarade på enkäten.

Helhetsnöjdheten fick betyget 4,3, vilket är över det nationella medeltalet (4,23). De huvudsakliga mätarna för kundnöjdheten inom vattenförsörjning är högre inom nästan alla delområden än i undersökningar som genomförts vid andra liknande verk inom branschen.

Vi tackar alla våra kunder som svarade på undersökningen för deras värdefulla feedback. Vi bearbetar den feedback och de utvecklingsidéer som framkommit och vi kommer att informera om dem inom en snar framtid.

Vi kan inte besvara frågorna som skickats in via avsnittet för öppen feedback och utvecklingsidéer eftersom undersökningen var anonym. Vi hoppas att kunderna kontaktar oss, så svarar vi.

Vi har meddelat pristagarna personligen.

Bild: Pexels.com/Fiona Murray