22.06.2026 Lovisa stad polisanmäler stöld av regnbågsflagga Regnbågsflaggan togs från flaggstången på torget i Lovisa under midsommar. Lovisa stad fördömer stölden av flaggan och gör en polisanmälan. En ny flagga vajar redan i flaggstången på torget. Staden flaggar med regnbågsflagga på Lovisa torg och badstranden Plagen under Pridemånaden i juni. Regnbågsflaggning ordnas också under evenemanget Lovisa Pride 8.8.2026. Regnbågsflaggningen är en del av att främja likvärdighet och jämlikhet. Stadsfullmäktige i Lovisa stad fattade beslut om en årlig regnbågsflaggning utgående från en fullmäktigemotion i maj 2026. Dela: Länken har kopierats till urklipp