2-åriga Lovinfo används flitigt av invånarna

Kundservicekontoret Lovinfo öppnade sina dörrar den 7 mars 2016. Det som tidigare var fritids- och ungdomsverksamhetens lokaler på Mariegatan renoverades till ett fräscht ljust kundkontor. På samma plats finns idag även Lovisa stads turistbyrå.

Lovinfos glada personal redo att betjäna Lovisabor. Lovinfos chef Camilla Stenvall (t.v.) och kundrådgivare Pierina Järventaus jobbar på Mariegatan.

I Lovinfo kan Lovisaborna till exempel få information, lämna in ansökningar, anmäla sig till kurser och läger eller ge respons om stadens tjänster. Lovinfo är invånarens första kontakt i kundservicefrågor och personalen för saken vidare till den expert som kan hjälpa med ärendet. Du kan kontakta Lovinfo per telefon eller e-post eller besöka kundkontoret vardagar 9–16, även sommartid.

En vanlig dag betjänar Lovinfos personal 30–40 kunder ansikte mot ansikte. Kundtelefonen ringer cirka 15 gånger om dagen och antalet e-postmeddelanden ligger på knappt 10 om dagen. Via stadens telefonväxel, som är på Lovinfos ansvar, förmedlas över 160 samtal om dagen. I fjol hade Lovinfo nästan 50 000 kundkontakter av olika slag!

Läs också:

Lovinfo fyller 2 år – välkommen på kaffe!

Kontakta Lovinfo: 019 555 555 eller lovinfo@loviisa.fi. Besöksadressen är Mariegatan 12A. Välkommen!

Lovinfo