Affärsverket Lovisa Vatten meddelar: Lovisa Vatten fick positiva resultat från kundnöjdhetsundersökningen

Vesikannu ja vesilasi.

År 2025 genomförde Affärsverket Lovisa Vatten en kundnöjdhetsundersökning för första gången i samarbete med Servitium Oy. Syftet med enkäten var att kartlägga kundernas syn på vatten- och avloppsförsörjningens kvalitetsfaktorer samt ta reda på utvecklingsbehoven. 244 personer svarade på enkäten.

Helhetsnöjdheten fick Affärsverket Lovisa Vatten betyget 4,3, vilket är över det nationella medeltalet (4,23). De huvudsakliga mätarna för kundnöjdheten inom vattenförsörjning är högre inom nästan alla delområden än i undersökningar som genomförts vid andra liknande verk inom branschen.

Affärsverket Lovisa Vatten tackar alla våra kunder som svarade på undersökningen för deras värdefulla respons. Lovisa Vatten bearbetar den respons och de utvecklingsidéer som framkommit och kommer att informera mer om dem inom en snar framtid.

Affärsverket Lovisa Vatten kan inte besvara frågorna som skickats in via avsnittet för öppen respons och utvecklingsidéer eftersom undersökningen var anonym. Lovisa Vatten hoppas att kunderna kontaktar dem direkt, så svarar de på frågor.

Vi har meddelat pristagarna personligen.

Affärsverket Lovisa Vatten