Fram med värdefullt arbete – Lovisa stad valde Årets anställda och Årets arbetsgemenskap

Till Årets anställda 2022 i Lovisa stad valdes städaren Malgorzata Drabarz, studiehandledaren Maria Rosenlöf och bibliotekarien Riitta Leutola vid centralen för bildning och välfärd samt planläggaren Sisko Jokinen vid centralen för näringsliv och infrastruktur.

Till Årets arbetsgemenskap valdes Harjurinteen koulu och Loviisan lukio vid centralen för bildning och välfärd samt Lovinfo/arkivet vid stadskanslicentralen. Vid centralen för näringsliv och infrastruktur är Årets arbetsgemenskap hela centralen där man under årets gång har gjort mycket för att utveckla arbetsgemenskapen.

Elina Amnell-Holzhäuser valdes till förvaltningsdirektör

Lovisa stadsfullmäktige valde på sitt sammanträde 14.3.2023 Elina Amnell-Holzhäuser till ny förvaltningsdirektör. Som reserv valdes Tomas Määttä på SFP-fullmäktigegruppens förslag. Amnell-Holzhäuser bor för tillfället i Kotka, där hon i sex år jobbat som stadens jurist. Lovisas tidigare förvaltningsdirektör Kristina Lönnfors började jobba som kanslidirektör i Kotka i januari.

Valpanel i Lovisa 16.3.2023 klockan 18.30

Pohjola-Norden – förbundets lokalförening i Lovisa anordnar 16.3.2023 en offentlig tvåspråkig valdebatt för riksdagsvalskandidater in Nylands valkrets. Tema vid debatten är det nordiska samarbetet och dess betydelse vid utformandet av vår samhällsutveckling. Den för allmänheten avsedda debatten går av stapeln på Lovisa Societetshus klockan 18.30. Välkommen!

Lovisa stad och staden Varash undertecknade vänortsavtal

Lovisa stad och ukrainska staden Varash har i dag 7.3.2023 undertecknat ett vänortsavtal i Polen. Lovisa stadsdirektör Jan D. Oker-Blom och stadsdirektören för Varash Oleksandr Menzul undertecknade avtalet i samband med en kongress i Mikołajki.